Тексти до уроків української мови

Текстоцентричний підхід передбачає осмислення тексту як мовленнєвого виразу. У його основі – єдність мовної, мовленнєвої та правописної компетенцій. Текстоцентричний підхід дозволяє реалізувати усі завдання навчання в їх комплексі, а саме: 
- формування умінь і навичок точно, доречно, виразно висловлювати свої думки, дотримуючись правил побудови висловлювань, переконувати слухачів у правильності своїх міркувань;
- удосконалення умінь обговорювати різні моделі висловлювань, визначати їх позитивні сторони та недоліки;
- розвиток культури ведення дискусій, полеміки, диспутів, дотримуючись правил спілкування та культури мовлення;
- формування мовленнєвої компетенції у єдності усного та писемного мовлення.
Пентилюк М. І. Актуальні проблеми сучасної лінгводидактики: збірник статей

Кожен учитель хоче, щоб текст був цікавим для його учнів, спонукав їх до роздумів, сприяв жвавому обговоренню, дивував їх.
Ось приклади текстів, які сподобалися моїм учням. 

5 клас
Вставні слова
Завдання: 
1. Переказати тексти (можна за варіантами).
2. Чи однакові події в них описані?
3. Визначити, хто з оповідачів має оптимістичну життєву позицію, а хто - песимістичну.
4. З якими літературними героями їх можна порівняти? (найкраще підходить твір Василя Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон»)
5. Ще раз переказати текст, вилучивши з нього слова, які вказують на позицію героя. 
6. Висловити свої гіпотези про те, що таке "вставні слова"?

Пряма мова
Завдання:
1. Придумати заголовок та пояснити свій вибір. (акцентування уваги на значенні слова "погладити" і "випрасувати")
2. Звернути увагу учнів на наголошування слів.
3. Пояснити різницю між словами "посміхнулася" й "усміхнулася".
4. Зачитати слова бабусі та внука, звернути увагу на їх оформлення в тексті.
5. Висловити свої гіпотези про те, як потрібно оформлювати пряму мову.


Немає коментарів:

Дописати коментар